فرزندان طلاق در جامعه

هر آنچه در تربیت فرزندان و کودکان خود لازم است بدانید را ما به شما می گوییم.

فرزندان طلاق در جامعه

۳ بازديد
در سال های اخیر طلاق با رشد زیادی روبرو بوده و با توجه به این موضوع تعداد فرزندان طلاق نیز افزایش یافته است، جدایی والدین امری ناراحت کننده و نگران کننده برای فرزندان تلقی می شود، در نظر داشته باشید که طبق تحقیقات انجام شده ، بچه های برنامه ریزی طلاق از بچه های دیگر بهتر هستند.
فرزندان طلاق در جامعه
جدایی زوجین یا طلاق پیامدهای عاطفی، اقتصادی و اجتماعی دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی فرزندان طلاق بر اساس نظریه کلان به شرح زیر است:

فرزندان طلاق در جامعه
(این پژوهش بر روی 24 فرزند طلاق در گروه سنی 13 تا 18 سال انجام شد)

نکته قابل توجه در مورد فرزندان طلاق بحث تعلیق بود زیرا شکنندگی این فرزندان بسیار بالاست. در واقع می توان گفت این کودکان شخصیت حساسی دارند. همچنین در نظر داشته باشید که با کمک مشاوران و متخصصان در این زمینه می توانید از تشدید روند جلوگیری کنید.
مهمترین ویژگی های فرزندان طلاق
روانشناسان کودک معتقدند کمبود اعتماد به نفس، گوشه گیری، گوشه گیری، رفتار پرخاشگرانه و بزهکاری ممکن است در کودکان طلاق بیشتر از سایر کودکان باشد.
به طور کلی طلاق ها در ۷ سال اول ازدواج اتفاق می افتد، زیرا افراد در این مدت شناخت کافی از یکدیگر ندارند. دومین دوره طلاق، دوران میانسالی است که زوجین دارای فرزند نوجوان یا خردسال هستند، زیرا زوجین احساس می کنند با جدایی و ترک زندگی مشترک می توانند زندگی بهتری را تجربه کنند یا آزادانه زندگی کنند. در برخی موارد خیانت یا عدم رعایت عهد بین زوجین موجب طلاق می شود.
مشکلاتی که باعث طلاق زوجین می شود عبارتند از:

• اعتیاد همسر

• نادیده گرفتن باورهای یکدیگر

• مشکلات مالی

• تجمل گرایی

کارشناسان معتقدند مشورت و گفتگو با نوجوانان و فرزندان طلاق که در سنین نوجوانی هستند می تواند در روحیه و رفتار آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.
رفتارها و واکنش های هر کودک نسبت به جدایی والدین یکسان نیست و هر کودک ممکن است کم و بیش یک سری رفتار داشته باشد. اما به طور کلی رفتارهای کلی فرزندان در هنگام طلاق والدین عبارتند از:

  • خشم
  • احساس شرمندگی
  • مضطرب بودن
  • عدم تعامل با کودکان دیگر
  • شلختگی
  • وابستگی
  • عدم اعتماد به نفس
همانطور که می دانیم فرزندان طلاق نسبت به همسالان خود روحیه حساس تری دارند و به راحتی آسیب می بینند، اما در نظر داشته باشید که این کودکان بسیار توانا هستند و در انجام کارها به خود متکی هستند.

جدایی والدین ممکن است در ابتدا برای کودکان بسیار سخت باشد، در این زمان لازم است والدین با کودکان صحبت کنند و دلایل جدایی یا تفاوت ها را به وضوح با توجه به سن کودک توضیح دهند. در مواردی که موضوع تشدید می شود و کودک رفتارهایی مانند عصبانیت، ناراحتی شدید، بهانه جویی از خود نشان می دهد، مراجعه به روانشناس کودک ضروری است.
همچنین می توانید با مجموعه کامران صاحبی درباره فرزندان طلاق و نحوه برخورد با این کودکان اطلاعات بیشتری کسب کنید. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.